تازه های صنعت موبایل

معرفی تکنولوژی های الکترونیک و موبایل

تازه های صنعت موبایل

معرفی تکنولوژی های الکترونیک و موبایل

MSI PULSE GL66 GAMING LAPTOP 11TH GEN CORE I7 - (2021) REVIEW: HITS THE SWEET SPOT FOR 1080P GAMING

حکم
MSI Pulse GL66 یک لپ تاپ مخصوص بازی است که می تواند به طور قابل اعتماد هم برای بازی ها و هم برای کارهای خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد. Intel Core i7-11800H و RTX 3060 دسته کوچک موسیقی جاز بسیار خوب کار می کنند تا اعداد عملکرد خوبی ارائه دهند تا هنگام بازی های 1080p با بهترینها رقابت کنند. به نظر من نمایشگر در واحد بررسی ما کمی ناامید کننده است و طرفداران بیش از حد بلند می شوند تا دما را کنترل کنند. اما علاوه بر این ، MSI Pulse GL66 برای بازی های 1080p به نقطه شیرین شهرت می بخشد.

لپ تاپ MSI PULSE GL66 GAMING 11TH GEN CORE I7 - (2021) DETAILED REVIEW
ورود پردازنده های جدید H45 اینتل سطح هیجان جدیدی را در بین علاقه مندان به لپ تاپ ایجاد کرد. من از زمان اعلام این خبر منتظر آمدن محصول جدید لپ تاپ با این پردازنده ها در بازار هند بودم و در پایان MSI اولین کسی بود که این محرک را برای انجام آن قبل از تولید کنندگان دیگر کشید.

MSI Pulse GL66

MSI Pulse GL66 توسط یازدهمین نسل Intel Core i7-11800H با 8 هسته و 16 رشته تغذیه می شود. اما به نظر می رسد علاوه بر پردازنده ، MSI Pulse GL66 یک بسته کاملاً مناسب برای گیمرهایی است که چشم به بازی 1080p روی لپ تاپ خود دارند. آیا در آن جبهه تحویل می شود؟ بیایید این بررسی کامل لپ تاپ را بررسی کنیم تا بیشتر بدانیم.

توجه - واحد MSI Pulse GL66 که برای این بررسی دریافت کردیم یک نمونه مهندسی است که به معنی عملکرد می تواند کمی پایین باشد. این می تواند کمی بهتر یا بدتر از نسخه خرده فروشی باشد که در نهایت می خواهید در بازار خریداری کنید.

مشخصات MSI PULSE GL66
لپ تاپ مخصوص بازی MSI Pulse GL66 مجموعه ای کاملاً مشخص از مشخصات را به جدول می آورد. نسل یازدهم Intel Core i7-11800H با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه VRAM همراه است تا نتایج امیدوار کننده ای را در قسمت جلوی بازی ارائه دهد. در اینجا نگاهی سریع به مشخصات لپ تاپ بازی MSI Pulse GL66 می اندازیم -

پردازنده: Intel Core i7-11800H - 8 هسته و 16 رشته. ساعت پایه - 3.1 گیگاهرتز و ساعت تقویت کننده 4.2 گیگاهرتز
گرافیک: کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 با 6GB GDDR6 VRAM. حداکثر توان گرافیکی تا 1485 مگاهرتز ، حداکثر توان گرافیکی 85 وات با تقویت پویا.
RAM: 16 گیگابایت DDR4 3200 مگاهرتز
ذخیره سازی: اسلات 2x M.2 SSD (NVMe PCIe Gen3)
صفحه نمایش: 15.6 "FHD (1920x1080) ، 144Hz ، سطح IPS

عملکرد MSI PULSE GL66
همانطور که قبلاً ذکر شد ، MSI Pulse GL66 توسط یکی از پردازنده های جدید H45 اینتل تأمین می شود. این Core i7 11800H در این مورد است که دارای 8 هسته Willow Cove و 16 رشته است. شما در حال تماشای ساعت پایه 3.1 گیگاهرتز در 45 وات هستید و می تواند به تقویت تک هسته ای تا 4.6 گیگاهرتز دست یابد در حالی که تمام هسته ها تا 4.2 گیگاهرتز کار می کنند. برای گرافیک ، این کارت گرافیک دارای RTX 3060 GPU با 6 گیگابایت VRAM است و TGP 80W با 5W بیشتر برای تقویت دارد. علاوه بر این ، شما یک رم 16 گیگابایتی DDR4 ، یک درایو 1 ترابایتی NVMe و یک صفحه نمایش 1080p با نرخ تازه سازی 144 هرتز دارید.

با شروع کار در بازی ، تعداد کمی بازی روی این لپ تاپ اجرا کردم ، از GTA V تا حتی برخی از عناوین نسبتاً جدیدتر مانند Control و Metro Exodus. در اینجا نگاهی گذرا به نمودار نرخ فریم می اندازیم که باید به شما ایده ای از عملکردی که می توانید از این دستگاه انتظار داشته باشید را بدهید -

عملکرد MSI Pulse GL66

همانطور که می بینید ، من عملکرد مشابهی حتی در عناوین دیگر در سراسر هیئت مدیره مانند Metro Exodus ، Shadow Of Tomb Raider ، Apex Legends و غیره داشتم و همه با فرکانس بالاتر از 100FPS در حال اجرا بودند و برخی حتی به 144Hz هم می رسند ، که این نوعی از عملکردی که می توانید از RTX 3060 که پیکربندی شده در حدود 85W TGP اجرا می شود انتظار داشته باشید.

برای سازندگان محتوا ، 8 هسته در Core i7-11800H و 3060 نیز عملکرد مطلوبی را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، من توانستم 5 دقیقه 1080p پروژه را فقط در یک دقیقه و 41 ثانیه در Davinci Resolve صادر کنم. با انتقال به لایت روم ، این لپ تاپ توانست 50 پرونده RAW را در 1 دقیقه 35 ثانیه صادر کند ، 100 پرونده RAW کمی بیش از 3 دقیقه طول کشید و 200 پرونده RAW نیز در مدت زمان کمتر از 6 دقیقه ارائه شد. این زمان رندر سریعتر از آن چیزی بود که ما در ASUS Strix15 با پردازنده مرکزی Ryzen 9 5900HX مشاهده کردیم.

MSI Pulse GL66

در تست های 3DMark ، MSI Pulse GL66 در FireStrike Ultra امتیاز 4643 و در آزمون Time Spy 7271 را کسب کرده است. امتیازات اینجا کمی کمتر از آنچه Zephyrus G15 اخیراً موفق به کسب امتیاز شده است ، هنگامی که من آن را بررسی کردم ، اما GPU RTX 3060 در آن تنظیم شده است تا در TGP بالاتر اجرا شود. دقیقاً به همین دلیل است که این روزها بیشتر بر مقادیر TGP GPU های موبایل در این لپ تاپ ها تأکید داریم.

MSI PULSE GL66 THERMALS
قبل از صحبت در مورد دمای سطح ، می خواهم به شما اطلاعاتی در مورد پردازنده و دما GPU ارائه دهم. همانطور که مشاهده می کنید ، هر دو پردازنده و همچنین پردازنده گرافیکی به خوبی قادر به تحمل بارها بودند. CPU در حدود 90 درجه سانتیگراد نشسته بود که کاملاً تحت حد TJMax 100 درجه سانتیگراد است و حتی GPU نیز در این شاسی کاملاً خنک کار می کرد. من متوجه شدم که CPU بیش از 100 درجه سانتیگراد برخورد می کند که بالاتر از مقدار TJMax است و بله ، کمی گاز داشت اما می دانید چه؟ این اتفاق رایجی در این لپ تاپ نبود و من نوسانات شدیدی در سرعت ساعت مشاهده نکردم همانطور که در این نمودار مشاهده می شود.

MSI Pulse GL66

با توجه به  GPU ، حداکثر دمایی که ثبت کردم حدود 85 درجه سانتیگراد بود که بسیار کمتر از حد TJMax است. این مقادیر حرارتی همچنین به این دلیل بود که من بیشتر لپ تاپ را در حالت "Extreme Performance" کار می کردم که بدون در نظر گرفتن بار ، بی رحمانه فن ها را بلافاصله از بین می برد و بار فوق العاده ای پیدا می کند.

MSI Pulse GL66

بله ، طرفداران این دستگاه بسیار پرخاشگرانه بلند می شوند و به هیچ وجه نمی خواهید صدای داخل بازی یا حتی هر چیزی را از تنظیم بلندگوی کوچک روی لپ تاپ بشنوید ، بنابراین این نکته را بخاطر بسپارید. به معنای واقعی کلمه به نظر می رسد که هر لحظه در شرف خاموش شدن است. شما در قسمت زیرین شاسی یک دریچه بزرگ دارید ، و هوای گرم از لپ تاپ از دو دریچه در عقب و دریچه منفرد در کنار آن خارج می شود. با وجود همه اینها ، من در گرمترین نقطه دمای سطح حدود 55 درجه سانتیگراد را ثبت کردم. بله ، کمی داغ کار می کند ، اما تاثیری در عملکرد لپ تاپ ندارد.

نمایشگر MSI PULSE GL66
حال بیایید در مورد نمایشگر MSI Pulse GL66 صحبت کنیم. شما در اینجا یک پنل 15.6 اینچی 1080p با نرخ تازه سازی 144z دریافت می کنید. اکنون ، تجربه من هنگام بازی در این لپ تاپ چیز غیر عادی نبود. این یک صفحه اصلی 1080p است که به لطف نرخ تازه سازی بالاتر برای بازی مناسب است. مسئله اصلی ، دقت رنگ است. من این پانل را در گام های خود قرار دادم تا دقیقاً نحوه عملکرد آن را ببینم و فهمیدم که بسیار خارج از کالیبره است.

آزمون صفحه نمایش MSI Pulse GL66
نمایشگر MSI Pulse GL66 در Calman Ultimate آزمایش شده است

این نمایشگر تعصب زیادی نسبت به رنگ آبی نشان می داد و با دیدن میزان تزریق رنگ آبی کاملاً مشهود بود. و به همین دلیل ، صفحه نمایش در نهایت بازتولید رنگ های نادرست است ، به ویژه هنگامی که صحبت از سایه های مختلف آبی می شود. بسیاری از رنگهای دیگر نیز در نهایت واریانس بزرگی را نشان دادند و خطای DeltaE که من در پایان ضبط کردم 4 بود ، که حتی با کالیبراسیون دستی دستی نیز نمی توان بیش از حد معینی آن را برطرف کرد.

آزمون صفحه نمایش MSI Pulse GL66
نمایشگر MSI Pulse GL66 در Calman Ultimate آزمایش شده است

حتی پوشش sRGB و DCI-P3 نیز چیزی نزدیک به ادعای MSI نبود. علاوه بر این ، همچنین روشنایی آن به اندازه کافی روشن نمی شود که استفاده از آن را در خارج از خانه دشوارتر می کند ، اما خوشبختانه دارای روکش مات است که باعث می شود کمی چشم راحت تر شود. به طور کلی ، متأسفانه ، این یک پنل عالی نیست و امیدوارم که این موضوع مختص "نمونه مهندسی" من باشد و مواردی که شما در آخر خرید آنها در بازار هستید ، پنل با کیفیت بهتری داشته باشند.

صفحه کلید MSI PULSE GL66 ، TRACKPAD ، I / O
با حرکت به جلو ، صفحه کلید ، پد لمسی و I / O داریم. من با صفحه کلید شروع می کنم iphone repair که در واقع مجموعه ای زیبا از کلیدها با جزئیات سفید روی صفحه کلیدها ، با پشتیبانی از نور RGB وجود دارد. این یک طرح تمیز با NumPad دارد و کلیدهای جهت دار نیز کوچک نیستند. من می توانم بگویم که کلید اصلی استفاده از این کلیدها مناسب است اما به نظر من بازخورد نرم تری است.

MSI Pulse GL66

صفحه لمسی دارای نقش های عجیب و غریب است ، اما آنها کاری نمی کنند و روشن نمی شوند. همانطور که گفته شد ، من فقط خوشحالم که این یک trackpad پاسخگو با درایورهای Windows Precision است.

پورت های MSI Pulse GL66

با ورود به درگاه ها ، در سمت چپ ، درگاه شارژ را به همراه یک درگاه USB Type-A 3.2 (Gen. 1) و یک درگاه USB Type-A 2.0 پیدا خواهید کرد. با تغییر وضعیت به سمت راست ، یک اتصال RJ-45 ، یک اتصال HDMI ، یک درگاه USB Type-C 3.2 (Gen. 1) ، یک درگاه USB Type-A 3.2 (Gen. 1) دیگر و یک جک صوتی مشاهده خواهید کرد.

پورت های MSI Pulse GL66 درست است

طراحی و کیفیت ساخت MSI PULSE GL66
MSI Pulse GL66 عمدتا از پلاستیک ساخته شده است به استثنای درب که اگر حدس بزنم از آلومینیوم ساخته شده است. روی درب خطوطی دیده می شود که سعی دارد نام جدید "Pulse" را منعکس کند اما به غیر از این ، طراحی نسبتاً خاموش دارد. این پایه دارای الگوی لانه زنبوری جدیدی است که فضای ورود هوا به داخل شاسی را نیز باز می کند. با وجود ساخت پلاستیکی ، هنگام استرس شاسی اصلاً خم نمی شود.

طرح MSI Pulse GL66

درب را می توان با یک دست باز کرد و لولا احساس خوبی و پایداری می کند. حاشیه ها نیز در اطراف صفحه نمایش کاملاً باریک هستند ، اما چانه و پیشانی نسبتاً بارزتر هستند و دارای چند میکروفون و یک وب کم HD هستند. در کل ، من طراحی ساده این لپ تاپ را خیلی دوست دارم. تنها با 2.25 کیلوگرم وزن ، وزن سنگین ترین چیز در بازار به نام یک لپ تاپ مخصوص بازی نیست و هیچ نور RGB پر زرق و برق در هر نقطه از بدن وجود ندارد. چیزهای خوب ، MSI!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد