آمازون همچنان با دستگاه هایی مانند Echo Dot و Echo Show در بازار اسپیکرهای هوشمند و صفحه نمایش های هوشمند پیشتاز است، اما طبق گفته شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، اپل به لطف HomePod mini سهم بازار خود را در این بخش تقریباً دو برابر کرده است.
Strategy Analytics تخمین می زند که اپل در سه ماهه سوم سال 2021، 4 میلیون بلندگوی هوشمند را روانه بازار کرد که سهم 10.2 درصدی از بازار ترکیبی بلندگوهای هوشمند و صفحه نمایش هوشمند را به خود اختصاص داد. به گفته این شرکت تحقیقاتی، Nest Mini گوگل پرفروش ترین دستگاه در این بخش بود و پس از آن HomePod mini و نسل چهارم Echo Dot آمازون قرار گرفتند.
تعمیرات اپل واچ و تمامی محصولات اپل
در مقایسه، سهم اپل از بازار برای بلندگوها و صفحه نمایش های هوشمند در سه ماهه سال گذشته، قبل از عرضه HomePod mini، 5.9 درصد برآورد شده بود.
تجزیه و تحلیل استراتژی سهم بازار اسپیکر هوشمند جهانی صفحه نمایش هوشمند Q3 2021
اپل در این گزارش خاص در یک نقطه ضعف قرار دارد، زیرا در بازار صفحه نمایش هوشمند رقابت نمی کند. مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه خود ابراز عقیده کرد که اپل باید یک آیپد بزرگتر را به عنوان یک مرکز خانگی برای رقابت با دستگاه هایی مانند Echo Show 15 عرضه کند. مشخص نیست که آیا اپل چنین دستگاهی را عرضه خواهد کرد یا خیر، اما Gurman در اوایل سال جاری گزارش داد. اپل در حال بررسی آیپدهای آینده با اندازه نمایشگر بزرگتر بود.
در مورد HomePod mini، اسپیکر 99 دلاری از زمان عرضه در اکتبر 2020 بهروزرسانی نشده است، علاوه بر رنگهای جدید زرد، نارنجی و آبی. بر اساس سهم بازار افزایش یافته اپل، به نظر می رسد که هوم پاد مینی فعلی همچنان موفق است.