تازه های صنعت موبایل

معرفی تکنولوژی های الکترونیک و موبایل

تازه های صنعت موبایل

معرفی تکنولوژی های الکترونیک و موبایل

نقد و بررسی: Spotify’s Car Thing تجربه ای شبیه به CarPlay را با کمتر از 100 دلار ارائه می دهد

استراتژی خودروی اپل و گوگل حول محور CarPlay و Android Auto می چرخد. آیا جای دیگری برای شرکت کننده وجود دارد؟ Spotify اینطور فکر می کند و Car Thing خود را منتشر کرد (بله، این نام واقعی است) که می تواند به هر خودرویی که از ورودی های بلوتوث یا AUX پشتیبانی می کند اضافه شود. اخیراً زمان بیشتری را صرف استفاده از Spotify کرده‌ام، بنابراین آن را برای مقایسه آن با CarPlay خریداری کردم. به خواندن ادامه دهید تا در مورد آن بیشتر بدانید.



 

فرآیند نصب

سخت افزار واقعی بسیار کوچکتر از چیزی است که من انتظار داشتم، اما این یک نکته منفی نیست. این من را به یاد واحد رادیویی XM خارجی می‌اندازد که در اوایل دهه 2000 داشتم. می توان آن را به چندین روش نصب کرد، اما من ساده ترین آداپتور سینی سی دی را پیدا کردم. من هنوز به یاد دارم که داشتن یک دستگاه پخش سی دی در ماشین چیزی بود که برای داشتن آن باید هزینه اضافی پرداخت می‌کردیم، و ما به دور کامل رسیدیم که این فقط راهی برای نصب فناوری جدیدتر در وسیله نقلیه شماست. گزینه های دیگر شامل پایه دریچه هوا و پایه داشبورد هستند.



پس از نصب آن در ماشین شما، باید آداپتور ماشین را به دوشاخه DC ماشین خود وصل کنید. داخل جعبه یک سیم بافته شده USB C به USB-A است که به دوشاخه DC همراه وصل می شود. ماشین من یک دوشاخه USB-A داخلی دارد، اما Car Things وقتی به آن وصل شد از کار کردن خودداری کرد. درعوض، پیامی در مورد استفاده از دوشاخه DC ارائه شده نشان می‌دهد.


راه اندازی ماشین چیز

چیز ماشین

پس از نصب، برنامه Spotify را باز کرده و به تنظیمات > خودرو بروید. در مرحله بعد، مراحل راه اندازی اتصال برنامه Spotify خود را از طریق بلوتوث به آن انجام خواهید داد. این یک فرآیند ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد. اگر تا به حال یک اسپیکر بلوتوث را به آیفون خود وصل کرده باشید، هیچ مشکلی در راه اندازی نخواهید داشت.


استفاده از Car Thing

به عنوان یک کاربر CarPlay، مطمئن نبودم که هنگام استفاده از Car Thing چه انتظاری داشته باشم، اما به این فکر کردم که بهترین راه برای استفاده از Spotify در ماشین باشد.


این شامل چهار دکمه در بالای سخت‌افزار است که به‌عنوان از پیش تنظیم‌شده برای پادکست، آلبوم‌ها، فهرست‌های پخش، ایستگاه‌های رادیویی و غیره مورد علاقه‌تان عمل می‌کنند. تنظیم آن‌ها تفاوتی با نحوه قرار دادن ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان در رادیو خودروی داخلی‌تان ندارد. بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید ترکیب هفتگی Discover خود را به‌عنوان پیش‌تنظیم 1 انتخاب کنید، پخش فهرست پخش را شروع کنید و دکمه 1 را فشار دهید و نگه دارید تا تنظیم شود. به نظر من این جنبه از Car Thing بهترین راه برای استفاده از آن است.



من انتظار داشتم که تا حدودی مانند برنامه Spotify برای  CarPlay عمل کند، حذف و ریکاوری اپل آیدی اما در تجربه من به این آسانی نبود. برای یافتن محتوایی در کتابخانه‌ام که می‌خواستم آن را پخش کنم، سعی کردم از شماره‌گیر و دکمه موجود استفاده کنم. همچنین از ورود صدا پشتیبانی می کند. می‌توانید برای درخواست آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، فهرست‌های پخش و غیره بگویید «Hey Spotify».


بهترین راه برای استفاده از محصول دکمه های از پیش تعیین شده در بالا است. لیست های پخش مورد علاقه خود را پیدا کنید و آنها را به تنظیمات از پیش تعیین شده اضافه کنید و اجازه دهید این راهی باشد که شما آهنگ ها را مستقیماً از Car Thing تغییر می دهید. در غیر این صورت، قبل از شروع رانندگی، پیدا کردن آلبوم یا پادکست خاص از برنامه آیفون آسان تر است.



 

حتی اگر از Car Thing برای تغییر محتوایی که در حال پخش است استفاده نمی کنید، صفحه نمایش همچنان یک راه عالی برای دیدن آنچه در حین رانندگی در حال پخش است است.


Car Thing در مقابل CarPlay


اگر CarPlay در ماشین خود تعبیه شده است، برنامه Spotify CarPlay تجربه بسیار بهتری است. اگر CarPlay ندارید، Intellidash Pro را نسبت به گزینه Spotify توصیه می کنم. گران تر است، اما در کل تجربه بهتری است.


بنابراین محصول ایده آل برای چه کسانی است؟ برای افرادی که می خواهند کمتر از 100 دلار برای تجربه سفارشی Spotify در ماشین هزینه کنند، ایده آل است. آیا بهتر از CarPlay است؟ فکر نمی‌کنم اینطور باشد، اما سخت‌افزار محکمی است که فقط ۷۹.۹۹ دلار دارد. نصب آن آسان است و یک افزونه خوب برای تجربه فقط Spotify در ماشین

source

Apple Fitness+ کاربران را دعوت می کند تا روز سال نو را با تمرینات جدید جشن بگیرند

برای جشن گرفتن اولین سالگرد Apple Fitness+ و بزرگترین گسترش آن در چند هفته پیش، این برنامه از کاربران دعوت می کند تا سال نو را با مربیان خود جشن بگیرند.



 

طبق برنامه، تمرینات و مدیتیشن های جدیدی با الهام از شروع سال 2022 وارد شده است. برای کاربران، آنها فقط باید برنامه تناسب اندام را باز کنند تا بخش‌های جدیدی مانند «بهترین‌های سال 2021»، «جشن‌گیری» و همچنین «تمرین‌های جدید» و «مراقبه‌های جدید» را پیدا کنند.


برای «بهترین‌های سال ۲۰۲۱»، ویراستاران Apple Fitness+ ۴۵ تمرین مختلف را که در طول سال ۲۰۲۱ ضبط شده‌اند، انتخاب کردند که طول‌های متفاوتی دارند و از دوچرخه‌سواری تا قدرت، مدیتیشن و غیره را شامل می‌شوند.


برای بخش "جشن"، که برای "شادی و بازتاب تعطیلات" ایجاد شده است، 15 تمرین با پنج تمرین جدید وجود دارد. این تمرینات برای فکر کردن در مورد 12 ماه گذشته و آماده شدن برای روز سال نو عالی هستند.


22 تمرین جدید در این هفته وجود دارد. تصادفی یا نه، شما می توانید از مربی مورد علاقه شخصی من، بن، با آموزش های رقص خود با آهنگ های بازگشتی، از جمله Katy Pery's Chained to the Rhythm استفاده کنید.


apple-fitness-plus-new-year-9to5mac

برای کسانی که بیشتر مدیتیشن می کنند، پنج مدیتیشن جدید وجود دارد.حذف اپل آیدی دو جلسه جدید با جوآنا، یکی با کریستین، گرگ و جسیکا. هر یک از آنها بر روی یک کار متفاوت تمرکز می کنند: آگاهی، قدردانی، خرد، هدف و آرامش.


از ماه نوامبر، 15 منطقه جدید به Apple Fitness+ دسترسی داشته اند که شامل اتریش، برزیل، کلمبیا، فرانسه، آلمان، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، مالزی، مکزیک، نیوزلند، پرتغال، روسیه، عربستان سعودی، اسپانیا، سوئیس، و امارات



 

با انتشار iOS 15.1 در ماه گذشته، Apple Fitness+ شروع به تمرینات گروهی و مدیتیشن هدایت شده کرد. با SharePlay، مشترکین این سرویس می‌توانند یک تمرین یا مدیتیشن گروهی را با حداکثر 32 نفر از دوستان و خانواده خود در حالی که از FaceTime در iPhone یا iPad استفاده می‌کنند، شروع کنند و جلسه Fitness+ انتخاب شده برای هر شرکت‌کننده کاملاً همگام پخش می‌شود.


پس از تماس با FaceTime، کاربران به برنامه تناسب اندام می روند، تمرین یا مدیتیشن را انتخاب می کنند، دوستان و خانواده خود را روی صفحه می بینند و شروع می کنند. SharePlay همچنین با Apple TV کار می کند، بنابراین کاربران می توانند تمرین را روی یک صفحه بزرگ دنبال کنند، در حالی که با دوستان خود در FaceTime با استفاده از iPhone یا iPad خود در ارتباط هستند. هنگام کار در یک گروه از طریق SharePlay، کاربران معیارها و پیشرفت آنها به سمت بستن حلقه های فعالیت خود را مشاهده می کنند، در حالی که دوستان را می بینند و می شنوند. در طول تمرین، زمانی که شخصی روی نوار Burn حرکت می‌کند یا حلقه‌های فعالیت خود را می‌بندد، به همه افرادی که در حال تمرین هستند مطلع می‌شوند تا بتوانند با هم جشن بگیرند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Apple Fitness+ و Apple One، اینجا را کلیک کنید.

نحوه گوش دادن به موسیقی در رایانه در iPhone یا iPad

فرض کنید در خانه هستید، با رایانه پر از موسیقی، اما می خواهید در اتاق دیگری به آن گوش دهید. یا یک بلندگوی بی سیم را به رایانه شخصی خود وصل می کنید (مانند این یکی) یا موسیقی را به iPhone یا iPad خود منتقل کنید و آن را به هر کجا که می خواهید ببرید. مشکل این است که اگر کتابخانه موسیقی شما خیلی بزرگ باشد، این راه حل آخر غیرقابل اجرا است و فضای داخلی زیادی را در دستگاه اشغال می کند.


خوشبختانه، اپل راهی برای گوش دادن به کل کتابخانه موسیقی رایانه خود در یک دستگاه متصل به همان شبکه Wi-Fi، بدون نیاز به انتقال فایل یا اشغال فضای اضافی ارائه می دهد. همه از طریق جریان محلی.


ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را به راحتی انجام دهید.


البته، ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما در هیچ سرویس پخشی مانند Apple Music یا Spotify مشترک نمی‌شوید، یا موسیقی‌ای ندارید که در آن سرویس‌ها در دسترس نیست. یا پادکست یا ویدیو در iTunes دارید و می‌خواهید بدون نیاز به انتقال فایل در iPad گوش دهید/ تماشا کنید. سپس پخش محلی یک راه حل بسیار عملی است.


در واقع، برنامه iTunes به شما این امکان را می دهد که کل کتابخانه موسیقی خود (یا بخشی از آن) را در شبکه Wi-Fi خود به اشتراک بگذارید، بنابراین می توان آن را در iPhone، iPad، Apple TV و حتی سایر مک ها/کامپیوترهای متصل به آن گوش داد. شبکه. اشتراک گذاری شخصی است.


توجه داشته باشید که این راه حل شبیه به AirPlay نیست، زیرا شما صدای رایانه را به دستگاه دیگری هدایت می کنید، اما کنترل از طریق رایانه باقی می ماند. در اشتراک‌گذاری شخصی، دسترسی مستقیم به موسیقی، انتخاب دستگاهی بازیابی اطلاعات آیفون که می‌خواهید به آن گوش دهید، مکث، پرش و غیره دارید.


اول از همه، شما باید کتابخانه iTunes خود را در سراسر شبکه خود به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:


- کتابخانه iTunes خود را به اشتراک بگذارید

برنامه iTunes را در رایانه خود باز کنید.

منوی File » Personal Sharing را باز کرده و عملکرد را فعال کنید.



به Apple ID یا حساب iCloud خود وارد شوید.



تمام است، از آنجا می توان به کتابخانه موسیقی شما توسط دستگاه های دیگر در همان شبکه Wi-Fi دسترسی پیدا کرد، البته تا زمانی که آنها نیز به همان حساب اشتراک گذاری شخصی متصل باشند. این چیزی است که در ادامه خواهیم دید.


- به موسیقی خود در iPhone، iPad یا iPod touch گوش دهید

با توجه به اینکه کتابخانه قبلاً به اشتراک گذاشته شده است، اکنون زمان دسترسی به آن در دستگاه دیگری در همان شبکه است. در iOS، موارد زیر را انجام دهید:


تنظیمات سیستم را باز کنید.



روی منوی Music ضربه بزنید و در پایین صفحه گزینه Personal Sharing را مشاهده خواهید کرد. با همان Apple ID مورد استفاده در رایانه خود وارد شوید.



اکنون برنامه Music را باز کنید.



روی Personal Share ضربه بزنید و کتابخانه موجود را انتخاب کنید. اگر این گزینه را نمی بینید، روی Edit ضربه بزنید، Personal Sharing را انتخاب کنید، سپس روی OK ضربه بزنید.



منتظر همگام سازی آهنگ ها باشید و تمام، از این پس می توانید به کل کتابخانه خود بدون نیاز به کپی کردن هیچ فایلی در iPhone یا iPad خود گوش دهید. و نکته جالب این است که آهنگ ها به طور مستقل در هر دستگاه پخش می شوند و به همه اجازه می دهند به موسیقی مورد نظر خود گوش دهند.


و این به آهنگ ها محدود نمی شود. اگر برنامه ویدیوها را در iOS باز کنید، همه ویدیوهایی را که در کتابخانه iTunes خود دارید نیز مشاهده خواهید کرد، بنابراین می توانید آنها را در دستگاه خود تماشا کنید.


باز هم، این یک راه حل آسان برای کسانی است که اشتراک خدمات پخش مانند Apple Music یا iTunes Match را ندارند.


این و سایر نکات iOS را در این لینک ببینید.

سامسونگ در ماه ژانویه 200 دستگاه تلویزیون 110 اینچی MicroLED را تولید خواهد کرد

TheElec دریافته است که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تولید 200 دستگاه از تلویزیون 110 اینچی MicroLED در ماه ژانویه برای خانه ها است.

این مقدار برای یک ماه به طور غیرمعمولی زیاد است زیرا تا کنون تنها صدها تلویزیون MicroLED در سال فروخته شده است و شرکت معمولاً 12 عدد از آنها را در ماه تولید می کند.

به گفته منابع، سامسونگ احتمالاً تولید تلویزیون‌های MicroLED را در ژانویه افزایش می‌دهد تا میزان استقبال بازار از این فناوری در سال 2022 را ارزیابی کند.

آنها گفتند که چندین نمایشگاه تجاری در سه ماهه اول وجود دارد که غول فناوری می تواند تلویزیون ها را در آنها به نمایش بگذارد که به مصرف کنندگان اجازه می دهد خودشان تلویزیون ها را ببینند.

آنها افزودند که سامسونگ احتمالاً جدول زمانی خود را برای عرضه تلویزیون‌های MicroLED مانند نسخه 99 اینچی پس از سنجش میزان استقبال بازار از این تلویزیون‌های روی نمایشگر اصلاح خواهد کرد.

این غول فناوری کره جنوبی اولین بار در سال 2020 از تلویزیون 110 اینچی MicroLED رونمایی کرد و فروش آن را در سال جاری آغاز کرد. آنها برای هر واحد 170 میلیون وون هزینه دارند.

در همین حال، سامسونگ همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه های 89 اینچی، 99 اینچی، 101 اینچی و 114 اینچی تلویزیون های MicroLED در سال جاری است.

نسخه 99 اینچی از یک برد مدار چاپی به عنوان برد مدار مانند نسخه 110 اینچی استفاده می کند، در حالی که سه سایز جدید دیگر از ترانزیستورهای لایه نازک پلی کریستالی سیلیکونی (LTPS) با دمای پایین (TFT) با زیرلایه های شیشه ای استفاده می کنند.

LTPS TFT در تلویزیون‌های MicroLED جدیدتر، که در مقایسه با مدل‌ تعمیرات اپلواچ های قبلی خود از نظر اندازه کوچک‌تر هستند، برای دستیابی به مدارهای ظریف‌تر استفاده می‌شود تا بتوانند از وضوح 4K پشتیبانی کنند.

سامسونگ قبلاً درخواست هایی را برای تهیه TFT 12.7 اینچی برای MicroLED از Auo تایوان ارائه کرده است.

در همین حال، مجموعه تلویزیون های پریمیوم این شرکت برای سال 2022 از فناوری های 8K MiniLED، 4K OLED و 4K MiniLED تشکیل خواهد شد.

تلویزیون MiniLED 8K (7680x4320) که دارای برند تلویزیون Neo QLED است، بالاترین سطح در بین سه فناوری خواهد بود.